~assalamualaikum ini adalah cerita hatiku اهلا وسهلا ومرحبا بكم ~

Khamis, 13 Disember 2012

Doaku pada Illahi


Bismillahirrahmanirrahim,,,,

Allahummasolli a’la muhammad wa a’la alihi wa ashabihi ajama’in,,,,

Ya allah! 
Jika aku jatuh cinta.

Cintakanlah aku pada orang yang melabuhkan cintanya kepada Mu 
agar bertambah kekuatanku untuk menyintaiMu…

Ya Muhaimin!
Jika aku jatuh hati..

Izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang hatinya terpaut padaMu
agar tidak terjatuh dalam jurang cinta nafsu…

Ya Rabbi!
Jika aku jatuh hati..

Jagalah hatiku padanya agar tidak berpaling dari hatiMu…

Ya Rabbul I’zzati!
Jika aku rindu..

Rindukanlahku kepada seseorang yang merindui syahid di jalanMu…

Ya Allah!
Jika aku menikmati cinta kekasihmu..

Janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan 
indahnya bermunajat di sepertiga malam terakhirMu…

Ya Zaljalaliwalikram!
Jika Kau halalkan aku merindui kekasihmu

jangan biarkan aku melampaui batas 
sehingga melupakan aku  kepada 
Cinta hakiki dan Rindu abadi hanya kepada Mu…

Aamiin Ya Rabbal A’lamin………..

Setulus hati : faezatul hasliana hasim  :)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan